Seglingskalendern fylls på för 2010-års säsong: Lommapokalen den 29:e maj

Våra "hangarounds", Team Lomma med Martin Jönsson i spetsen meddelar rykande färsk info.=
nästa års Lommapokal äger rum den 29:e maj 2010.
Notera detta då det är en delregatta som kommer att ingå i nästa års
the south Oresund H-boat fleet cup.

Övrigt:
Jag representerar våra "H-båtsfärger" vid nästa veckas MSS kölbåtskommittémöte.
Avsikten är att vi ska lägga en konkret plan för seglingen framöver inom MSS och i vårt närområde.
Jag återkommer med mera info. och ni får gärna komma med förslag på frågor så lyfter jag in dem i resonemanget.


Kommentarer
Postat av: Martin

Hej Björn, fin sidan har blivit, bra forum för att bygga vidare på klassen.Vi hade varit ännu mer hangarounds om vi fick ligga på MSS lite mer utan att "hamnpolisen" ingriper. Om du på mötet kunde dryfta frågan om det skulle gå att ligga tex mellan 1a okt-1a maj så skulle ingen bli lyckligare än vi på gamla skrället 593!



Hälsn/Martin

2009-11-05 @ 19:56:09
Postat av: Björn

-Hej, Martin!

Tack för trevlig hälsning!

Jag tar upp detta på mötet och markerar detta tydligt!Vi ser fram emot att träffas både på land och på det "rätta elementet"! Jag har precis kört ett rullskidpass och bygger på "fysdelen".

Må väl! Med seglarhälsningar Björn

2009-11-06 @ 18:47:02
URL: http://teambjornligan.blogg.se/
Postat av: Kyrre Tandberg

Hei Malmø!

Fin side og bra tanker. Spørsmål: I Norger er vi nå flere team som tenker å seile utenfor Norge i 2010. Når og hver er Svensk mesterskap planlagt 2010.

2009-11-15 @ 11:12:45
Postat av: Björn

-Hej, Kyrre!

Tack för hälsningen!Det låter trevligt att ni tänker segla regattor utanför Norge.

Plats och datum för nästa års SM är inte klart ännu.

Jag har kontakt med det svenska H-båtsförbundet i veckan som kommer och jag återkommer så snart jag vet mera.Mvh Björn

2009-11-15 @ 12:59:42
URL: http://teambjornligan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0