Fin exponering av H-båten på Båtmässan i DK

Björnligan eller "Björnebandet" som det heter på danska gjorde ett nerslag på båtmässan i Bellacenter DK i veckan och vi kan glädjande konstatera att klassbåtarna  inkl. H-båten fått en bra exponering !!
På den fina storbilden uppe till höger och collaget ser ni även team Björnligan och team Teknova i fight under NM/SM i Malmö.
Nu är vi ju lite "färgade", men jag måste tillstå att de vackraste båtarna på hela mässan var just H-båten och Draken!
På bästa sätt var Claus Höj Jensens fina H-båt utställd och vi hade ett trevligt samtal i montern med den danske H-båtsklassrepresentanten och vi var överens om att Hvidovre var ett alldeles utmärkt tillfälle till tuff regattauppstart på säsongen 2010! En hel del team kommer då väldrillade direkt från helgen dessförinnan och träningslägret i Malmö.
Jag kan redan nu propagera för en gemensam "eskader"  och träningstillfartssegling på fredagen den 16:e april till Hvidovre.
I fjol hade vi ett gemensamt race över med start utanför hemmapiren i Limhamn.
-Väl mött! Hör av er till mig och/eller Jan G så koordinerar vi.






Vi brukar köra med begreppet: "-Häng snyggt och jobba med kroppen" ombord på vår båt och denna bild tog jag bara med för att hetsa vår fordecker; Jesper!



Kommentarer
Postat av: Jesper

Äsch, det är väl ingen konst att hänga med trapets. Förresten, tillåter klassreglerna trapets på H-båten? Isåfall är det fullhäng ALLTID.. :-)

2010-03-06 @ 18:46:23
URL: http://www.travel-logic.se
Postat av: Micke

Va? Visade dom inte upp någon Laser?

Det måste vara den vackraste, eller hur? I alla fall världens största klass!!!!

2010-03-09 @ 08:52:05
Postat av: Jesper

Får man ha trapets i Laser så är jag med! :-)

2010-03-13 @ 10:26:20
URL: http://www.travel-logic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0