Lat. 45 grader 53´S - "vänortsklubb" etablerad



Längre söderut kommer man nästan inte. Jag har etablerat "vänortsutbyte" med Otago Yachtklubb i Dunedin nere i sydost på Sydön NZ; Lat. 45 grader 53´S Long. 170 grader 30´E.
Vi bytte klubbvimplar och nu hänger MSS-vimpeln i klubbstugan 2100 landmil "down under".
Otagos klubbvimpel kommer få en plats i vårt klubbstugetak.
Jag träffade en fantastiskt trevlig commodore och hamnkapten som tyckte det var "pretty cool" att jag kom så långt som från Sverige. H-båten kände en  av dem till och hade en kompis som i sin tur hade en bekant som hade en H-båt i Berlin!!
ca. 25 distans rakt västerut seglade man i south Pacific och med albatrossar och pingviner inom synhåll.
Jag fick också veta att när det stormat som värst hade man uppmätt 30 meter höga vågor en bit söderöver.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0